This is the sketch blog of B. Willoughby, 20-something year old artist/cartoonist, dweeb and creator of pretty ridiculous things. If you have something you wanna show me, I track #mockingbirdss

My INSPIRATION blog:
allergictothoughts.tumblr.com

My PORTFOLIO:
bridgetwilloughby.tumblr.com

Short cuts to:
#CHARACTERS
#COMICS
#ILLUSTRATION
Install Theme

themrfiggs asked: Love your work. Fantastic line work and designs. Stoked to see you working on a comic! Cheers!

aaaaa thank you so much! i’m hella nervous about actually making this bc what if people think its dumb but also i’ve been talking about it for years and it’s literally gone through countless different iterations in my head so i figure i gotta just do it!

tyvm again <3

captainhanni:

 ✪ BELIAL AND RENO @ TAPASTIC 

well??! it happened. please consider it still in the ‘experimental’ phase, i did the prologue as a cute way to kickstart the comic, i may come up with different update styles and methods. PLEASE SUBSCRIBE ON TAPASTIC! i’d also be so grateful if people could reblog this post and spread the word about my gross characters. follow-up post to come!

omg most beautiful

this is like, all of my interests in one

everyone should go subscribe!!!

(via captainhanni)

apologies re: the last drawing of luce! it never occurred to me that people would consider it body horror bc i myself am not great with that kind of stuff but i’ll go tag it as such rn!

(apologies again omg ;A;)

Anonymous asked: b, f, j, n, s, u, z! :)

B. FAVORITE BAND.

i suck cause i used to have a favourite but now i just have a bunch of nerds who’re really enthusiastic about art and music and i love them because of that. so i guess amanda palmer, astronautalis & placebo. but obvs there are so many more.

F. MY FAVOURITE MOVIE.

(answered this one in a previous ask!) princess mononoke, howl’s moving castle, spirited away

J. WHAT I WANT TO BE WHEN I GET OLDER.

making art or playing videogames and getting paid for it

N. FAVOURITE PLACE TO SHOP AT?

you mean for clothing and stuff? i would say dangerfield cause most of the stuff i wear during the week (ie my “work” clothes) are from there. i have a hard time finding clothing that fits me cause i’m so small height wise and otherwise and they’re one of the only places that has stuff i like that also isn’t a children’s clothing store. otherwise i guess uh… steam? the steam store. nintendo. these aren’t places but idk i don’t buy things often!!

S. A RANDOM FACT ABOUT MYSELF.

my thumbs and fingers are double jointed, so i can bend m fingers backwards at an almost 90 degree angle without any pain. and i can bend the joints of my thumb (closest to my fingertips??) about the same amount too. as a kid i didn’t even realise that this wasn’t a thing that everyone could do until my sister told me i was mega gross.

U. WHERE I WANT TO BE RIGHT NOW.

h..here. like, at my house? or maybe in melbourne (i’ll be going to pax melbourne/australia at the end of october, but i’m pretty excited about it)

Z. HOW ARE YOU?

you guys are all so nice & concerned for my wellbeing, i’m pretty good atm!

Anonymous asked: afhtz

A. WHY MY LAST RELATIONSHIP ENDED.

only ever had 1 ~relationship~ and it ended cause we were young and emotional and stupid but also i’m glad that it did end because it made me learn a lot about how things should be (ie, not getting emotionally manipulated by people) and what i would like if i were to fall into another relationship at some point!

F. MY FAVOURITE MOVIE.

don’t really have one definitive movie but i really like studio ghibli films! preferably ones with monsters, spirits and witches in, so like the top 3 are howl’s moving castle, spirited away and princess mononoke. are you bored of my 3 specific interests that i draw into everything yet?

H. DO I SMOKE/DRINK?

smoking, nope! as for drinking, not usually but only bc i don’t ever leave my house and idk booze is usually gross imo. except for pear or apple cider. that’s basically fruit juice for adults tho.

T. AGE I GET MISTAKEN FOR.

anywhere from 14 to 17 (i’m 22). curse this perpetual child-like flesh prison.

Z. HOW ARE YOU?

i dunno, i guess i’m pretty okay today!! kind of freaking out internally cause i know i should start actual work on writing a comic script but as usual i fret about everything and don’t do any work!

Go for it

  • A. WHY MY LAST RELATIONSHIP ENDED.
  • B. FAVORITE BAND.
  • C. WHO I LIKE AND WHY I LIKE THEM.
  • D. HARDEST THING I’VE EVER BEEN THROUGH.
  • E. MY BEST FRIEND.
  • F. MY FAVOURITE MOVIE.
  • G. SEXUAL ORIENTATION.
  • H. DO I SMOKE/DRINK?
  • I. HAVE ANY TATTOOS OR PIERCINGS?
  • J. WHAT I WANT TO BE WHEN I GET OLDER.
  • K. RELATIONSHIP WITH MY PARENTS.
  • L. ONE OF MY INSECURITIES.
  • M. VIRGIN OR NOT?
  • N. FAVOURITE PLACE TO SHOP AT?
  • O. MY EYE COLOUR.
  • P. WHY I HATE SCHOOL.
  • Q. RELATIONSHIP STATUS AS OF RIGHT NOW.
  • R. FAVOURITE SONG AT THE MOMENT.
  • S. A RANDOM FACT ABOUT MYSELF.
  • T. AGE I GET MISTAKEN FOR.
  • U. WHERE I WANT TO BE RIGHT NOW.
  • V. LAST TIME I CRIED.
  • W. CONCERTS I’VE BEEN TO.
  • X. WHAT WOULD YOU DO IF (…)?
  • Y. DO YOU WANT TO GO TO COLLEGE?
  • Z. HOW ARE YOU?
doodled a dumb thing!

doodled a dumb thing!

Anonymous asked: trauma

trauma certainly is a thing.

(i’m sorry i don’t know if this is a request for a drawing or if you’re asking about trauma in general or like specific things that may have happened to me i’m a bad questionee i’m sorry D: )

Anonymous asked: After just recently having found you I have run through your blog and have completely fallen in love with your diverse male cast and because I literally how no clue how to draw diverse male characters I've run to you for reference more than once

dude i’m glad you think my dude/male-bodied characters are diverse! bc i’m real paranoid they all have a case of the sameface & even tho they are all technically related, i don’t wanna get all Frozen up in here.

i feel like a cheater sometimes though because i tend to think of male characters i’m creating as basically either of 2 classes: the heavy or the wirey sniper (we’re using video game terminology now) which tbh you should probably stay away from because there are actually so many other body types which you should use aaa

but hey!!! thank you!!! i’m very flattered! u v u <3